2010/03/07

Hétvége

Zoli a leendő szülinapi tortáját válassza éppen ki - Zsófi segítségével.

Szombaton kettős ünnepet ültünk. Mind a kettő egy személyhez tartozik: Zolihoz, Csilla Zolijához. Merthogy egy napon van a névnapja és a születésnapja is. Mint a múltkor, ezúttal is nagyon jól sikerült az ottlétünk. És a kaja!!! Háát, arról megint csak ódákat tudok zengeni. TÍZ féle étel volt!!! És ezúttal nem 4 órakor volt ebéd, hanem, ahogy nálunk szokás: délben. Bizony. Igaz, ehhez az kellett, hogy előző nap potom 4 órán keresztül előkészítsék a hozzávalókat, de szerintem megérte. Nagyon, de nagyon finom volt az ebéd, amire az általam készített torta tette fel a koronát - nem azért, mert az volt a legfinomabb, hanem mert a finom ebéd finom tortával lett befejezve. :) Zoli még előtte pár nappal, mikor eljöttek hozzánk, Zsófival együtt kiválasztott két tortát, ami közül a könnyebbet sütöttem meg neki. Esterházy-t. Ugyan hangzásra a sima puncstorta tűnik könnyebbnek, de mikor elolvastam a receptet egyből rákérdeztem, melyik volt a másik, mert az lesz! Így megsütöttem életem első Esterházy tortáját. Szerencsére jól is sikerült, ezért elhatároztam, hogy ki fogom próbálni az összes tortát, ami a könyvben szerepel - szerencsére a puncstorta a végén van... :)

Tudom, a szélét szépen körbe kellett volna vágni, de akkor egy csomó tészta kárba veszett volna...

És a már felvágott torta.

Hadd soroljam fel, mi mindent ettünk, amíg emlékszem rá: előételként elénk tett reszelt sajttal megtöltött gombákat, amik sütőben lettek megsütve. Nekem ebből hiányzott valami fűszer, de lehet, hogy csak azért, mert én annyira nem lelkesedek a gombáért. Aztán jött a sok-sok finomság: köretek - krumplipüré, kakukkfüves sültkrumpli, vajon párolt brokkoli, kelbimbó, sárgarépa, grillezett cukkini. És a húsfélék: sajtos bundában csirkemell, sült csirkecomb, és különböző fűszerezésű csirkeszárnyak. Le kellett volna fotóznom a rogyásig rakott asztalt, de az ebéd végén jutott eszembe. :(

Majd kidurrantunk, mire végigkóstoltuk mindet. Nagyon finom volt, nagyon jólesett. Nekem sose jön össze a zöldségek párolása, valahogy nem marad meg bennük az íze. Meg is kértem a Zolit, hogy legyen a séf s szülinapomon. :) Persze csak vicceltem, de feladta a leckét. Érdekes, hogy mindenki megtalálja a párját. Hugom utál főzni, én viszont el sem tudnám képzelni, hogy a Gábor főzzön napi szinten nálunk. Mert van, amit ő csinál. Pl. pénteken ő sütötte ki a hamburgerhez a húst, meg ha grillezünk, azt is ő vezényli le. Max. a pácolásba segítek be.

Vasárnapra kirándulást terveztünk, de megijesztett minket a borús, előbb esős, majd havas idő, így itthon maradtunk. Én előkészítettem a másnapi ebédre valót, mert hivatalosak voltunk reggel 8-ra a konduktorhoz, majd 9-re útleveleshez. Ebédre pizzát csináltam, nagyon fincsi volt, maradt hétfőre is, így a marhapörkölt nokedlivel keddre vár minket. :)

Szóval nagyon kellemes volt a hétvégénk. :)

3 megjegyzés:

Ági írta...

Ezt tényleg te sütötted? De hiszen ez mestermű. Két pici gombóc mellett ilyen tortát sütöttél? Micsoda kedves gesztus az ünnepelt felé. Hát le a kalappal előtted. Csurog a nyálam egy szeletért. Lehet, hogy új szenvedélyed lesz a sütés?

ui. Hanna nem hagy békén...üzeni, hogy cukik a babák és alig várja, hogy játszhasson velük.
Ági

Ági írta...

elment vajon az előző üzenetem vagy elszállt messzire??

Vivien írta...

Én sütöttem, persze. Anyu itt volt, figyelt a Csajokra, bár pont késő du. kezdtem el sütni, így a fürdetés-etetés is beleesett, de addig pihent a sütő. :) Egyébként tényleg nagyon finom lett. És NEM bonyolult.

Mi is várjuk, h lássunk Benneteket. :)