2010/05/23

Újabb szülinap

Végre ismét egy születésnap, amikor is újra alkalom nyílik valamilyen új tortareceptet kipróbálni. Nagyon szerettem volna egy fondant bevonatos tortát csinálni, mert izgatta a fantáziámat, hogy vajon mennyire nehéz elkészíteni, mennyire könnyű, ill. nehéz vele dolgozni, stb. Viszont elsőre nem mertem bevállalni a nehezebbik fondant fajtát, ezért én a pillecukros változatát készítettem el. Már "csak" egy megfelelő torta kellett hozzá. Segítségemre jöttek a gasztroblog-ok, mert a rengeteg recept közül végül Kiskukta Királyfitortáját sütöttem meg. Igaz nem királyfinak, hanem Édesanyámnak, de a sikere nála sem maradt el. Annyiban változtattam a tortán, hogy én nem tepsiben sütöttem, hanem tortaformában, így elég vastag lapokat kaptam, így azokat félbevágtam és úgy töltöttem meg. Mivel mi nem igazán rajongunk a receptben leírt vajas krémért, ezért én annak csak kevesebb, mint a felét használtam fel. Aztán jól elfelejtettem bekenni vajjal a tortát, mielőtt ráraktam a fondant-ot, bár a teteje be volt kenve, oda jól rá is tapadt, de az oldalára nem. De nem volt vészes, különben. Nem állt el a tortától, csak nem tudtam olyan szépen alágyűrni, ahogy kellett volna. Az íze nagyon finom volt, úh. valószínűleg máskor is fogok sütni királyfitortát. :)




Hazafelé bementünk a fóti plébániára, megbeszélni a Lányok keresztelőjét a pappal. Még itthon elkértük a kikérőjüket, és mivel nagyon jó fej volt az itteni papunk, ott helyben megkeresztelte Gábort. Ún. baleseti keresztelőnek hívta, ezt nem részletezném, hogy miért ez a neve. Lényeg, hogy így Gáborom is meg lett keresztelve. A Lányok keresztelője különben egybeesik a születésnapjukkal, mivel az is egy vasárnapra esik. Így letudjuk a szülinapi bulijukat is. :) Az is szempont volt, hogy a Tücsiék sem tudnak jönni bármikor hozzánk, de a szülinapjukon itt lettek volna mindenképpen, ezért is szerettük volna ezt a napot. Szerencsére úgy néz ki, hogy nincs akadálya.

Az ünnepeltek együtt.

Szóval, drága Anyukám, kívánunk Neked ezúton is nagyon jó egészséget, sok boldogságot, és fel a fejjel, lesz még jobb is a helyzet a mostaninál! Nagyon szeretünk! :) Sok puszi. :*

10 megjegyzés:

Izabella:-Szabina es Julia írta...

Nagyon szep a torta anya.De jo a szulinap es a keresztelo egyutt.Igy legalabb mindenki jelen lehet a keresztelo es a szulinapon is.SZegeny mama nem lehet kellemes ahogy kirugtak.REmelem hamar kap masik munkahelyett.Biztosan fincsi volt a tortad.puszika

Vivien írta...

Köszi, Izabella. :) Mi is úgy gondoltuk, hogy így egy kalap alatt letudjuk mind a kettőt. :) A torta finom lett, csak ajánlani tudom a receptjét. :) Puszi.

Magdi írta...

Drága Vivikém!
Köszönöm a köszöntést, és a figyelmességet. A torta amellett, hogy gyönyörű, nagyon fincsi; mondhatom: isteni!!! :)
Az ajándékra meg nagyon kíváncsi vagyok, ugyanis tegnap csak futólag olvastam el (mert ugye ha ott vannak a csajszik, ők a legfontosabbak), aztán este néztem meg jobban, és ez a "Gyertyafény Express" megint egy különlegesség. Akár a Láthatatlan Kiállítás. Izgatottan várom a péntek estét:)

köszönök nektek mindent!!!

Vivien írta...

Anyuci, nagyon szívesen! Reméljük, Ágiéktól kapunk még pár jó ötletet, hova érdemes elmenni, mit érdemes megnézni, stb. :) Sok puszi! :* A Te elsőszülött Lányod :)

Ági írta...

Sok boldogságot anyukádnak Magdikának!
Kívánunk neki sok szép, vidám unokázós pillanatot és jó egészséget.

Gyertyafény expressz? Telitalálat ajándék egy ilyen anyukának!

Ági

Vivien írta...

Köszi Ági, Anyu nevében is! Remélem, hogy tetszeni fog Nekik a vonatozás. :) Majd pénteken kiderül. :)

Natimi írta...

Hát Vivien!Le a kalappal előtted.A két kis csaj mellett nekiálltál és megsütötted ezt a fondatos tortacsodát:))!!Ügyes vagy!Én meg nem merek neki fogni Anett,Hello Kittys fondattal bevont szülinapi tortájának:(Szégyenlem is magam...

Anyukádnak boldog születésnapot kívánok!Nagyon sajnálom,hogy megszűnt a munkahelye.De minden rosszban van valami jó.így talán többet lehet majd az unokákkal:))

Puszillak,
Timi

u.i.még egyszer...NAGYON ÜGYES VAGY VIVIEN!!:)

Kiskukta írta...

Édesanyádnak sok-sok boldogságot!
A sikerednek meg igazán örülök!

Borzási A. Kriszta írta...

gyönyörű a torta!

Magdi írta...

Ági, Natimi, Kiskukta!
köszönöm szépen a jókívánságot, és most, hogy "túl vagyunk rajta", ismét köszönjük ezt az érdekes, izgalmas ajándékot nektek, Vivikém! (és az ötletadó Ágiéknak!)
el sem tudtam képzelni, hogy ennyire jól fogjuk érezni magunkat:) nekem a vonatozás az utóbbi hónapokban nem újdonság, de ezekben a régi, híres vagonokban, a fincsi (és bőséges) vacsora közben, ahol a pincérek szó szerint ugrásra készen szolgáltak ki mindenkit, úgy éreztem magam, mint még sosem.