2011/01/20

Salsa

Khm, khm, tegnap ismét elmentünk egy salsa órára... Ebben nincs is semmi furcsa első olvasásra, de ha hozzáteszem, hogy én nem csak a zenéjét nem szeretem, hanem magát a táncot sem - nézni se, járni meg pláne nem, így már talán furcsább, hogy mégis elmentünk, méghozzá nem először. Igen. Sőt, azt is hozzáteszem, lelőve már előre a poént, hogy TÖK JÓ volt! :)

Gáborral a megismerkedésünk kezdetén, lehet, hogy pontosan 3 éve (?) látogattunk el, az ŐŐŐŐ kívánságára egy salsa órára. Velem még Németországban sikerült megutáltatni e latin táncot, hogy mivel és miért, az nem ide tartozik, az a "mocskos múltam" része, ahogy szoktuk volt emlegetni az egymás nélkül töltött éveket. :P Lényeg, hogy nem sok kedvvel, de elmentem akkor Gáborral, aki még be is fizetett egy hónapot, csakhogy ÉN nem voltam hajlandó elmenni a következő órára (sem). Persze Ő sem járt nélkülem, még mielőtt bárki azt kezdené hinni, hogy Gábor azért eljárt az órákra. Igazából akkor egy jó fél évig eszünkbe se jutott a tánc, majd ősszel elkezdtünk járni társastáncra. Hogy honnan jött az ötlet, meg a Goldance, már nem tudom, de jól jött. Az időpont is kedvező volt, vasárnap délután. El is végeztük a kezdő csoportot, le is vizsgáztunk belőle, kaptunk szép érmet és oklevelet, aztán januárban elkezdtük a középhaladó-t. Már nem tetszett annyira nekünk, mert nagyon sokan voltunk, fél óra után nem volt levegő a teremben, aztán kiderült a várandósságom, és túlzottan féltetettem az ikreket, pedig nyugodtan járhattunk is volna Tőlük, hiszen sokkal nehezebb fizikai dolgokat műveltem, mint maga a tánc lett volna. Na, mindegy. Lényeg, akkor abbahagytuk. És két év múlva, na jó 3 hónap híján 2 év múlva újra elkezdtünk járni. Természetesen a kezdő csoportot. :) Ismét kedves tanár "nénink" lett, tanár "bácsival" kiegészítve (mi korosztályunk), élveztük nagyon, a létszám is pont jó volt. És aztán elkapott minket is a zumba láz, amit igen kedvező áron tudtunk kiélvezni, csak aztán az elég erős derékfájásom miatt abbahagytuk egy időre, utána meg folyton elmaradt a számunkra kedvező időpontban. :(

A táncvizsgán Gábor megint pedzegetni kezdte nekem a salsát, és én valamikor tettem is egy könnyelmű ígéretet Neki ez-ügyben.

Január elején elkezdtük nézegetni az induló salsa csoportokat. Én azért reméltem, hogy nem lesz jó időpont, de végül lett, és azon kaptam magam, hogy alig várom a január 19-ét. :) Külön jó volt, hogy a Lányok nem aludtak tegnap délután, így minden gond nélkül már 7 előtt meg tudtuk Őket fürdetni és fél 8-kor talán már aludtak is. Mi pedig mehettünk életünk második közös salsa táncórájára. A két tanár, Eszter és Dani nagyon szimpatikusak voltak elsőre. Eszter babát vár, nemsokára be is fejezi a táncoktatást, jön majd más helyette, állítólag. Dani mesélt a salsáról, megtudhattuk, hogy több fajtája van, nálunk, illetve Európa nagy részén a kubai salsa terjedt el, ezt körben táncolják, párcserével, míg Amerikában és más olyan országban, ahol nem elfogadott a tánc intim közelsége, ott a vonal salsa a menő (de ez uncsibb is).

Nagyon jól volt felépítve az óra, szájbarágósan, pont amilyenre nekem szükségem volt, gyakoroltuk el milliomodjára is az alaplépéseket, amiket VALÓBAN csukott szemmel sem rontunk el. :) Tanultunk egyből több elemet is, a kifejezéseikkel együtt, amiket csak és kizárólag spanyolul lehet kifejezni... Nem jegyeztem meg őket, természetesen... :) Elég hamar, konkrétan egyszer eltáncolt csak alaplépés után egyből párcsere volt!!! És egyből olyan elemmel indítottunk, aminél közel kell állnunk a másikhoz. Brrrr. Kellett egy kis idő, míg megszoktam ezt, ahogy azt is, amikor beálltunk körbe, és meg kellett fognunk a fiúk kezét, akik folyton mentek körbe, így lényegében folyton már kezét fogtuk Gáborral. Igyekeztünk csalni a párcserés dolognál, hogy egyet táncoltunk egymás nélkül, aztán jött vissza hozzám. :) Az egyik hapsi rám is szólt, hogy lazítsak, majd ő irányít engem. Hoppá. :) Aztán Gábor is kezébe vette az irányítást, és tök jól vezetett. :)

Zsírégetésnek sem utolsó, azt azért még megemlíteném... Én már a felénél izzadtam (a fejem). Szóval, ha így folytatjuk, akkor van remény arra, hogy előbb-utóbb valamelyest visszanyerjem a régi alakomat. :) Holnap kezdjük a zumbát, így lesz elég mozognivalónk a héten. Sőt, még az is lehet, hogy még többet be tudunk szúrni, ahogy néztük a beosztást. :)

1 megjegyzés:

Izabella:-Szabina es Julia írta...

Na lattod lattod anya hogy megy neked az a salsa is csak kicsi akarat ero kell hozza.De jo hogy vegul elmentetek.Szerintem az izadas azert is lehetett mert izgultal hogy masokkal is kell tancolnod,de jo hogy ilyen jo kis programjaitok vannak.puszika